Nu har Svenskt Kvalitetsindex (SKI) presenterat en rapport på hur nöjda kunderna faktiskt är med sina bredbandsleverantörer.

För att mäta kundnöjdheten så går skalan från 0 till 100 där man ska så hög siffra som möjligt. Nu har SKI fått fram att Bahnhof får 72,4 poäng vilket är betydligt högre än Com Hem som ligger sist och endast har 58,9 poäng.

Hela branschen när det gäller Bredband för privatkunder i Sverige ligger på 63,3 poäng vilket är lägre än förra året, det är andra året i rad som siffrorna är lägre.

SKI Bahnhof

“SKI kundnöjdhet mäts på en skala mellan 0 och 100. Generellt sett har branscher och företag som får betyg under 60 i kundnöjdhet stora svårigheter att motivera sina kunder att stanna kvar hos sig, medan betyg över 75 pekar på en stark relation mellan företag och kund.”

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.