Tiden på året då företag köps upp till höger och vänster, överraskande nog så har nu Tile köpts upp av Life360.

Tile är kända för sina spårbrickor som introducerasdes 2012 och har sedan dessa blivit allt vanligare, främst efter att Apple släppte sina Airtags som är raka motsvarigheten.

Tile har fått kämpa för att få sina produkter sålda fastän att dom sålt på bra, men nu har Life360 öppnat upp ögonen för företaget och väljer att köpa upp Tile. Life360 är kända för att mest kända för att erbjuda platsbaserade tjänst för familj och vänner.

Life360 och Tile kommer att slås ihop till en verkasamhet och deras största konkurrenter blir då Apple, Google och Samsung, det ska bli intressant och se vad Life360+Tile kan åstadkomma.

Fastän det är mycket pengar så låg summan på 205 miljoner dollar för Tile, målet är att ha affären avslutad första kvartalet 2022.

Chris Hulls, vd och grundare för Life360 kommenterar följande gällade uppköpet:

”The combination of Life360 and Tile means safety just got a whole lot simpler for millions of families and individuals around the world. We’ll be bundling Tile devices as part of our Membership plans, and Tile will offer Life360 Membership benefits to its customers. We’ll also start work on integrating our technologies so Tile devices, Jiobit wearables, and Life360 app customers will show up on a unified map – people, pets, and things all in one place.”

Tile Life360

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.