GIANTS Software har nu släppt det nyaste tillägget till den populära serien Farming Simulator, Farming Simulator 22.

Spelet går ut på att du ska tjäna pengar. Mestadels på grödor men också på saker som djur och trä. Det finns ett flertal grödor med stor variation från raps till vindruvor och t.om gräs. Hela serien har gjort ett bra jobb med att gör det så realistiskt som möjligt med olika märken av tex. traktorer & släp, men även hela processen att odla grödor känns väldigt realistisk.

I början så tjänar du dina pengar genom kontrakt för andra farmare i närheten där du tex, brukar mark eller sprider gödsel. Dessa arbeten kan ta allt från 20 minuter till över en timma beroende på mängden mark och vad du ska göra. Dessa små arbeten är det som kommer ge dig pengarna att göra mer avancerade saker som att köpa dina egna nya och bättre maskiner och expandera din farm genom att köpa mer mark. Och det är gameplay loopen, expandera och tjäna mer pengar. Farming Simulator 22 är ett väldigt tidskrävande spel och för någon som inte spelat ett Farming Simulator spel innan så kan det vara väldigt svårt att veta vad man gör, hur man ska göra det och varför man gör det. Men när man väl lärt sig hur man spelar så är det väldigt enkelt att spela i timmar sträck utan att tänka på vart tiden tar vägen.

Farming Simulator 22

Spelet har en inbyggd mod hub som må vara ganska tom för stunden men om man kollar på äldre FS spel så kommer den att fyllas med mängder av nya tillägg såsom nya traktorer och annat maskineri. Farming Simulator kommer även med 3 världar om du skulle vilja börja om med något helt nytt.

Farming Simulator 22 är ett väldigt lugnande spel där man kan koppla av och bara ha roligt utan att behöva tänka på annat. Och radion som finns hjälper enormt med att fokusera på spelet. Det finns flera olika stationer i alla möjliga genrer vilket nästan garanterar att du kan hitta något som bakgrundsmusik medans du farmar.
Grafiken i spelet är en liten uppgradering till FS19. Om man jämför så är Farming simulator 22 lite mer detaljrikt men den lilla uppgraderingen hjälper enormt med den lugnande atmosfären.

Farming Simulator 22

Jag har stött på ett par buggar. Några är mindre farliga som texturer i distansen som flimrar men ett par är mer störande till punkten att jag behövde starta om spelet som tex. kontrakt som försvinner när man accepterar dom och osynliga objekt på vägen som gör det omöjligt att köra. Dessa buggar kommer dock inte ofta och jag har inte sett dom som ett större problem.

Farming Simulator 22 är ett väl tänkt spel. Priset kommer in på runt 400 kr och med tanke på den nästan oändliga speltiden man kan få utav de så är det ett självklart köp om man vill ha ett spel man kan koppla och spela med upp till 15 andra vänner..

Farming Simulator 22

8
Musik
8
10
Gameplay
8
Tidigare artikelSony ser ut att jobba på en konkurrent till Game Pass
Nästa artikelVågar vi hoppas på Google Pixel-klocka nästa år?
recension-farming-simulator-22Nu när GIANTS Software så gör dom fortfarande ett bra jobb, visst lite buggar här och var men samtidigt så vet vi från tidigare spel att dom är duktiga på att rensa buggar med tiden samtidigt som dom skapar nytt material till spelet. Farming Simulator 22 är en bra start och vi ser fram emot att se mer från GIANTS som självständiga.