Destiny 2 har utvecklats rejält senaste tiden och det är dags för en ny expansion och denna gången tar den oss tillbaka till månen med flera kända ansikten.

Efter att Bungie valt att bryta upp med Activision så får jag känslan av att allt har bara blivit bättre när det kommer till Destiny 2. Tro det eller ej men Destiny 2 är ett spel som släpptes september 2017 och till en början var spelet en katastrof, men som sakta men säkert har jobbat upp sig och som idag verkligen levererar på hög nivå och som kan leverera både till gamla som nya spelare. Inte nog med att Destiny 2 har blivit ett free-to-play spel utan att det även har släppts ännu en ny expansion som levererar redan från start.

I Shadowkeep så åker vi tillbaka till månen som vi var mycket i första Destiny men även en tidigare känd karaktär kommer tillbaka, Eris Morn som hade en väldigt stor roll i första Destiny och är nu tillbaka. Men vad Eris Morn har exakt för roll i Shadowkeep är något man själv får ta reda på men kan säga att en hel del håller på att hända och att Shadowkeep är endast början på något mycket större och att vi nästan garanterat kommer få vänta på Destiny 3 ett par år till.

Destiny 2 Shadowkeep

Spelar man på Destiny 2 från början och ska ta sig igenom fram till sista expansionen så har man bra många timmar av underhåll men det kan även vara värt att lägga denna tid med tanke på hur mycket nytt det faktiskt finns att lära sig och ta sig igenom. Jag har spelat Destiny 2 lite till och från, mestadels har varit när nya expansioner har släppts och bara den korta tiden jag haft uppehåll har det tillkommit mycket nytt vilket kan till en början vara väldigt överväldigande men som man ganska snabbt greppar tag i och ganska kommer igång med nya uppdrag och ibland hittar hemliga områden som inte alltid visas på kartan.

Shadowkeep bjuder på mycket nytt vi får bland annat ta del av Armor 2.0 som är ett helt omgjort system och ett lyft, har man utrustning samt modifikationer från tidigare systemet så får man fortfarande behålla allt det. Nya Armor är dock inget som man måste ha Shadowkeep till utan det ingår även i gratisversionen av Destiny 2. Det som Shadowkeep bjuder på istället är helt nya områden att utforska samt att vi har ny raid samt nya strikes att ta del av. Massa nya vapen, utrustning och nya artifact som är ett nytt system att ta sig an och det är i stort sett ett litet lyft för olika typer av vapen och fiender, detta kan anpassas lite olika och beroende på vad man planerar att spela raid, strike eller bara lite random uppdrag.

Destiny 2 Shadowkeep

Shadowkeep är helt klart en expansion som vi har väntat på länge, främst för att se vad Bungie kan göra utan Activision bakom sig men även för att vi behöver något som lyfter Destiny 2 lite mer. Vi har en kampanj att ta oss igenom som är tyvärr lite kort men istället så har vi mycket annat att utforska, förtjäna samt en helt ny raid och nya strikes så det finns gott om material för en expansion, bara att storykampanjen är relativt kort men acceptabelt. Bungie är också duktiga på att slänga in lite innehåll och exklusiva uppdrag lite då och då, så det gäller att hålla sig uppdaterad och logga in lite då och då är att rekommendera.

Bungie har redan nu bekräftat att dom har fyra säsonger på gång där vi nu har fått den första och sista säsongen kommer dröja till hösten 2020 och om vi får några expansioner däremellan återstår att se.

Destiny 2 Shadowkeep

Destiny 2 lever vidare och kommer från och med nu bara att bli bättre, ett tips är bara att inte vara rädda över allt som man kan, måste och vill göra utan att det i sin takt och i vissa fall behöver man ta hjälp från annat håll.

[wp-review id=”38950″]

Tidigare artikelSystemkraven för Need for Speed Heat är här
Nästa artikelPrison Architect nya tillägg Psych Ward släpps i november