Att fota sin mat innan man äter den är ett fenomen som blir allt större, nu har en restaurang i London tagit tillvara på detta och bakat in det i sin PR.

Restaurangen Birds Eye i Soho – London har nu tagit tillvara på mat-trenden och Instagram. 52% av restaurangens besökare tar bilder på maten och lägger ut det på Instagram, detta vill restaurangens PR-ansvarige, Margaret Jobling, utnyttja till publicitet. Så genom att lägga till hashtaggen #birdseyeinspiration på Instagrambilden så kan man betala sin mat. 

Den enskilda restaurangen planerar på att sprida sig till andra städer i England och ser detta som ett mycket positivt sätt att marknadsföra sig på. Margaret Jobling säger följande:

Taking photos of food enables people to show off and to share their mealtime moments – from the every day to the very special. We wanted to tap into this trend and create a new reason for people to talk about and sample our newest additions to the Inspirations range.

Källa:
Ubergizmo

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.